Wat je doet met je lijf, voel je ook in je hoofd: tips voor slim trainen!

Dat sporten en bewegen goed voor je is dat weet je natuurlijk, je lijf wordt sterker, je krijgt meer energie en terwijl je sport krijgt je hoofd even rust wat minder stress tot gevolg heeft.

Bovenstaande voordelen zijn op zich al genoeg redenen om te gaan sporten, maar misschien heb je wel eens gemerkt, dat hoe je beweegt, ook impact heeft op hoe je je voelt en op wat je denkt. En die kennis kan je in je voordeel gebruiken, hieronder dan ook 4 tips om slimmer te trainen:

  1. Ben je de laatste tijd moe en futloos? Ga voor conditiesporten zoals hardlopen, zwemmen, fietsen, roeien of stevig wandelen. Hoe beter jouw conditie, hoe beter je stofwisseling, dus hoe beter alles werkt in je lijf en dat heeft direct impact op hoe fit je je voelt. Meer energie in je lijf, is meer energie in je hoofd.
  2. Voel je je slap, onzeker en weinig daadkrachtig? Ga je spieren trainen: hoe meer jij weg kan duwen, op kan tillen, vast kan houden, hoe meer kracht je ook gaat ervaren in je hoofd. Het trainen van de spieren in je lijf, maakt dat je je sterker voelt en meer zelfvertrouwen ervaart.
  3. Voel je je uit balans, weet je niet zo goed wat je moet, ben je wat onstabiel? Tijd om balansoefeningen te gaan doen: zoek een yogaschool, koop een balansbord, of doe oefeningen op 1 been. Hoe meer balans je ervaart in je lijf, hoe rustiger je wordt in je hoofd. Je bent letterlijk en figuurlijk niet meer uit je evenwicht te brengen.
  4. Ben je de laatste tijd star en niet flexibel? Reageer je vaak geprikkeld wanneer er onverwachte dingen gebeuren? Probeer elke dag een paar rek- en strek-oefeningen te doen. Hoe flexibeler je lijf is, hoe soepeler ook je gedachten en reacties weer worden.

Start vandaag nog met slimmer trainen en ren, duw, strek en balanceer je lijf en je hoofd weer fit en blij.

Share
Geplaatst in gezond doen en denken, iBlog Getagd met , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*